אבישג משה – פסיכולוגית בפתח תקווה

טיפול זוגי בפתח תקווה

לאן הלכה האהבה?

טיפול זוגי בפתח תקווה

זוגות רבים מרגישים שהקשר הזוגי שלהם אינו מה שהיה פעם. התשוקה שהיתה בהתחלה דהתה עם הזמן והם שואלים את עצמם לאן הלכה האהבה שהרגשנו פעם? מתגעגעים לאהבה ושואלים האם ניתן להחיות אותה? יש פעמים שהשאלה הזו מובילה לחיפוש ולצורך בשינוי. במקרים אחרים, השגרה והאינטנסיביות של החיים דוחקים את השאלה לקרן זווית ובני הזוג משלימים עם הקשר הזוגי הקיים, הגם שאינו מספק.

מתי מומלץ לפנות לטיפול זוגי?

זוגות רבים חווים בדידות וחוסר תקשורת בתוך הקשר הזוגי. הם חשים תסכול ואכזבה מהמציאות שאינה עולה בקנה אחד עם הזוגיות שדמיינו.

התחושות הללו עשויות להוביל את בני הזוג למסקנה שכנראה הם טעו בבחירה שלהם. הם יסבירו את המסקנה הזו בכך שהם נכנסו לקשר הזוגי תמימים ועיוורים מאהבה ולכן לא ראו את המציאות באופן מפוכח.

לעיתים התחושות הללו מעוררות רצון לטפל בקשר הזוגי, במטרה ללמוד ולהבין מדוע האינטראקציה הזוגית הפכה למאכזבת ובני הזוג יחליטו יחד לפנות לעזרה כדי לקבל טיפול זוגי מקצועי.

לפעמים, מסיבה כל שהיא הטיפול לא מצליח או שבני הזוג לא מצליחים להגיע להסכמה על הטיפול שיחלץ אותם מהמשבר הזוגי. במקרים כאלה, התחושות הקשות מעמיקות וגורמות לתחושה של חוסר תקווה וייאוש מהקשר הזוגי. במצב זה גדלים הסיכויים שבני הזוג יגיעו למסקנה- המתבקשת מבחינתם- שמוטב לוותר על הקשר הזוגי הקיים ולנסות לפתוח דף חדש בתוך קשר אחר, טוב ומתאים יותר. במקרים לא מעטים הכשלים והקשיים הזוגיים מתעוררים שוב בקשר הזוגי החדש. כאשר זה קורה, כל אחד מבני הזוג שואל את עצמו "מה לא עובד הפעם"? "איפה טעיתי הפעם?" או "איך טעיתי שוב בבחירה"? ובני הזוג מחליטים לפנות לטיפול זוגי.

הסיבות לפניה לטיפול זוגי

הנסיבות לפניה לטיפול זוגי שונות וקשורות:

  • לצרכי בני הזוג
  • למערכת הקשר הזוגי שנוצרה

 

יש בני זוג שיודעים "לריב נכון". בסיום כל ריב הם מצליחים להשלים ולהתפייס, ללא קשר לעוצמת הריב או לתדירות הריבים. עבור זוגות אלה הברית הזוגית חזקה מכל ועמידה בפני ריבים, ולכן וויכוחים או מריבות אינם מאיימים על הקשר הזוגי, או מערערים אותו. לעומת זאת, יש זוגות שהמריבות שלהם שקטות ומאופקות, אך טעונות מאוד רגשית. כל ריב מלווה מתח ויוצר ניכור נוסף בין בני הזוג. 

לעיתים אחד מבני הזוג מרגיש פגוע ומושפל כיוון שבן הזוג השני פעל באופן לא מכבד או מתעלם מצרכיו. לפעמים אחד מבני הזוג מפר הסכמות וערכים שהיו בסיס לקשר הזוגי ונוצר משבר אמון. במצבים אלו יתכן שבני הזוג יבחרו לסיים את הקשר, אולם יתכן שבני הזוג (הפגוע והפוגע) יהיו מעוניינים לשקם את הפגיעה ויבחרו לפנות לטיפול זוגי.

יש פעמים ששני בני הזוג או אחד מהם מרגישים בודדים בתוך הקשר, ללא משמעות, ללא אוזן קשבת וללא הדדיות.

במקרים אחרים בני הוזג מרגישים שהאהבה שהיתה כבתה והקשר הזוגי אבד את משמעותו. 

מצבים של התמודדות עם ילדים, קשיי תעסוקה או פרנסה, קשיים עם בני המשפחה של בן הזוג ועוד, עשויים לחדד קשיים בזוגיות ולהוביל לפירוק הקשר הזוגי או לחלופין לחיזוקו בעזרת טיפול זוגי.

מדוע זה קורה?

בני זוג מגיעים ממשפחות שונות, מרקע, סביבה, אמונות וחוויות שמעצבים אותם כבני אדם וכבני זוג. כשבני זוג נכנסים לתוך קשר זוגי הם אינם "לוח חלק". הם מגיעים עם התקוות, החלומות והמטרות המשותפים לצד דפוסי קשר שהם הטמיעו וספגו לתוכם במהלך החיים. ההפנמה של דפוסים אלה אינה מודעת ומפעילה את ההתנהגות והתגובתיות של כל אחד מבני הזוג. התגובות האוטומטיות מופיעות במיוחד במצבים של קושי, מצוקה או משבר. התגובות הללו מעוררות בתורן תגובות נגד אצל בן הזוג השני וכך נוצרת תחושה של מבוי סתום וחוסר יכולת לתקשר זה עם זו באופן בטוח ומתוך בסיס של אמון.

מטרת הטיפול הזוגי

הטיפול הזוגי מאפשר לבני הזוג להתבונן על דפוסים לא מודעים של תפיסה, רגש ותגובה שפועלים עליהם ומפעילים אותם בתוך הקשר הזוגי. בין בני הזוג יש השלכות הדדיות והם משחזרים דפוסי קשר מופנמים. המפגש עם דפוסים אלה והחיבור המודע אליהם, במסגרת טיפולית מוגנת, מאפשרים לבני הזוג להבין את עצמם ואת בן זוגם ולהתקרב זה לזו. המסע המשותף של גילוי וחשיפה עוזר לבני הזוג לחבור מחדש ולהחיות את האהבה ממקום בוגר ומודע לצרכים (האישיים והבינאישיים) של כל אחד מבני הזוג.

אם אתם מרגישים שהקשר הזוגי שלכם נמצא בפרשת דרכים כדאי שתעצרו רגע ותפנו לאיש טיפול. הטיפול הזוגי יעזור לכם לקבל החלטות שקולות וילווה אתכם בכל דרך שתבחרו.

באווירה טיפולית נעימה ומכבדת תוכלו לפתוח סוגיות שמעסיקות אותכם, ותוכלו לבחון באופן שקול את פניכם בתוך הקשר הזוגי ואת כיוונו לעתיד. הטיפול יעזור לכם לגלות את האהבה שאבדה ואת הדרך שתוביל אתכם אליה מחדש.

טיפול זוגי בפתח תקווה

אני מזמינה אתכם להיפגש עימי בקליניקה בפתח תקווה לטיפול זוגי.

הטיפול הזוגי יותאם לכם ולצרכים שלכם.

צרו קשר עכשיו: 

תפריט נגישות